Skovens Dag i Viborg

Postkort fra Ole Anton Petersen

Endnu engang tak for jeres oplysende materiale - hele dagen blev en stor succes.

Den lokale skovfoged mener, at der har været 1600 gæster ved Hald i dag. Selv mener Viborg Jagtforening, at vi har haft besøg af ca. 1200 gæster.

Vi havde gættekonkurrencer for børn med billeder af skovens dyr og for voksne med krydsord om det samme. Øjeblikkelige "præmier" for deltagelse var medaljer fra Dansk Jægerforbund eller orange caps fra Dansk Jagtforsikring - efterhånden blev hele området oplyst af orange caps. I alt var der trykt 200 konkurrenceblanketter for voksne og 200 for børn. Kl. 14 var lageret opbrugt, så vi må nok trykke 300 af hver i 2011.

Blandt rigtige besvarelser bliver der udtrukket en vinder, som får eftersendt en vinderpræmie i form af 2 flasker rødvin eller bøger om dyr og fugle.

Særligt interesserede gæster - specielt bedsteforældre fik udleveret "Skovfuglefolk" eller "Med hår og Tænder" som vi nok havde for få eksemplarer af.

Ved vor stand var desuden opsat en gås, en fasan og en ræv i forskellig afstand til vurdering. En del nye jægere var særlig interesseret heri, grundet deres forestående jagtprøve.

Vore nabostande var FDB, der udleverede vand og æbler til de besøgende, hvilket var særdeles velkomment i det gode vejr - desuden deltog Danmarks Naturfredningforening.

Alt sammen særdeles vellykket med vore plakater om "Hold Danmark Rent". Jeg observerede adskillige børnefamilier som "funderede" over de forskellige tings nedbrydelighed.

Billeder fra Skovens Dag 2010 i Viborg

Fotograf: Ann-Marie Kok