Lokal presseomtale af jeres Skovens Dag arrangement

Lokalaviser

Det er tre muligheder for at få omtale i de lokale aviser:
  • Skriv selv en pressemeddelelse og send den til avisen. Ring evt. et par dage senere og hør om de har fået den og mangler oplysninger - og få en snak med den journalist, som har pressemeddelelsen liggende på sit bord.
  • Kontakt lokalavisen eller en journalist du/distriktet har haft kontakt til før og spørg om de er interesserede i at skrive en artikel om arrangementet. Inviter evt. journalisten med en tur i skoven - men som regel kan oplysningerne klares over telefonen.
  • Indryk en annonce. Det koster penge, men det er den eneste måde, hvor du kan være 100% sikre på at få arrangementet omtalt. Spørge evt. om avisen vil skrive en artikel, hvis du indrykker en annonce.

Lokalradio

Lokalradioen er ofte glad for henvendelser fra lokale arrangementer.

Hvis du har skrevet en pressemeddelelse, så send den til lokalradioen.

Hvis ikke, kan du ringe dem op og fortælle om arrangementet. De vurderer så, om de selv vil omtale arrangementet eller evt. lave et interview med dig, hvor du fortæller om arrangementet.

Lokal TV

Hvis I har en TV station i lokalområdet, så kontakt dem – enten ved at sende en pressemeddelelse eller ringe til dem. De kan enten blot omtale arrangementet eller endnu bedre, lavet et lille indslag hvor I går en tur i skoven sammen og du fortæller om de spændende, sjove oplevelser man kan få, hvis man møder om på Skovens Dag.