Skovens Dag 2014 ved Hammer Bakker

Postkort fra Finn og Katrine Nielsen, Ideon Skovbutik.

Alle aktiviteter forløb over al forventning. Vi skønner, der har været mellem 400-450 besøgende (efter antallet af biler), det var lige så overvældende som sidste år.

Alle, vi talte med, var glade for arrangementet, og da der meget hurtigt opstod kø på parkeringspladsen, så vi det som et udtryk for, at mange blev her og ikke kørte hjem igen. Vi havde ellers udvidet P-pladsen og sørget for adskilt indkørsel og udkørsel. Til næste år vil vi udvide og sætte P-vagt på.

Skovens Dag faldt sammen med vores årlige forårsmarked, hvor der er mange aktiviteter som fx "Det Hobitte Savværk", trædrejning, bueskydning m. gammeldags- og moderne buer, guidet tur med Ornitologisk Forening, bål og snobrødsbagning samt diverse boder med salg af bland andet:
  • økologiske grønsager og udplantningsplanter
  • Honning
  • Pileflet og husflid
  • Norsk husflid i træ lavet efter gl. nordiske traditioner
  • Træskærearbejde
  • Fuglehuse og mejsekasser
  • Antikviteter, second hand

Ideon skovcafe, bageri og skovbutik var åben, og kaffen og lagkagen kunne nydes i den dejlige skovhave.

Det var en meget glædelig dag og som sagt med megen positiv tilbagemelding - også mere end vi havde forventet.

Billeder fra Skovens Dag 2014 ved Hammer Bakker

Fotograf Helle Nielsen.