Skovens Dag 2014 på Wedellsborg Gods

Postkort fra Kim Bech, Wedellsborg Gods.

Wedellsborg Gods slog dørene op til en af de smukkeste skove i landet i samarbejde med Dansk Skovforening og inviterede alle interesserede til en spændende eftermiddag i naturen.

Vi havde forventet omkring 70 deltagere – men blev overrasket af over 200 biler og 350 gæster!

Turen blev ledsaget af en lokal historiker, der kunne fortælle historier så livagtige, at det var ligesom at være der selv. På slotspladsen berettede han om godset og slægtens spændende historie.

Herefter gik turen videre igennem lystskoven til jagtslottet Iversnær – hvor deltagerne kunne nyde udsigten til Tybrindvig. Der var mulighed for at købe en øl eller en vand, som kunne nydes til historien om svenskekrigen i 1658, hvor den svenske konge, Karl X Gustav, og hans soldaters trodsede faren og til hest begav sig ud på det tilisede vand.

Wedellsborg Skovbrug overtog herefter scenen – og professionelle skovfolk viste, hvordan man på sikker vis med moderne maskiner, der som en dinosaur med enorme skålkæber, kan fælde et stort bøgetræ så let som ingenting.

Programmet gik over alt forventning og der var stor tilfredshed med arrangementet – både hos publikum og os!

Billeder fra Skovens Dag 2014 på Wedellsborg Gods

Fotograf Christel Janine Holmegaard.

Fotograf Peter Storm.