Vær med på Skovens Dag 2012

31. januar 2012
Martin Einfeldt, Dansk Skovforening

Skovens Dag 2012 afholdes søndag den 29. april. Temaet er Træ er bæredygtigt.

Hvis du er skovejer, er det oplagt at lave et arrangement der viser gæsterne hvordan din skov producerer træ, verdens mest miljøvenligt råstof. Du kan vise hvordan træproduktionen gavner skoven, miljøet, klimaet, beskæftigelsen og træindustrien. Og du kan vise hvordan skovgæsterne selv har gavn af gode træprodukter og billig vedvarende energi, fx brænde.

Det vigtige er at gæsterne får et førstehåndsindtryk af hvor meget gavn din skov faktisk gør.

Skovens Dag 2011

Værdien af et Skovens Dag- arrangement

Pressen og lokalsamfundet lægger mærke til Skovens Dag. Et arrangement spreder viden om din skovs vilkår og positive holdninger til måden du driver skoven på. Det kan også bruges til salg af skovens produkter.

Det vigtige er ikke antallet af gæster på det enkelte arrangement. Mange private skove får den bedste dialog og de bedste nye netværk på mindre vandreture. Et arrangement kan gennemføres enkelt, billigt, uhøjtideligt og med stor succes.

Det vigtige er at mange skove over hele landet er med på Skovens Dag. Hvis omverdenen skal vide at skovbruget er kompetent, åbent, producerer og tager vare på naturværdierne, så er det på Skovens Dag at skovbruget kan bevise det.

Her på siden kan du finde gode råd og ideer til indhold og markedsføring af dit arrangement, og du er velkommen til at kontakte naturvejleder Eva Skytte og kommunikationschef Martin Einfeldt for flere råd.

Tilmelding

Du tilmelder et arrangement ved lægge de nødvendige oplysninger på www.udinaturen.dk under "Min konto". Så kommer dit arrangement med i den landsdækkende markedsføring af Skovens Dag.

Skovens Dag arrangeres og markedsføres af Dansk Skovforening og Naturstyrelsen i fællesskab.