Indberet dine regnskabstal til: Private Skoves Økonomi 2014

6. maj 2015
Tanja Blindbæk Olsen, Dansk Skovforening

Der er blevet åbnet for indberetninger til Private Skoves Økonomi 2014. Regnskabsstatistikken for det danske privatskovbrug udarbejdes af Skovforeningen Private Skoves Økonomi 2014 bliver nummer 69 i rækken.

Der er ingen andre der samler og udgiver regnskabstal for skovbruget. Private Skoves Økonomi er derfor Skovforeningens vigtigste og stærkeste politiske redskab. Uden den ville det ikke være muligt at dokumentere skovbrugets økonomiske situation - både den historiske og den aktuelle.

Private Skoves Økonomi udarbejdes på baggrund af frivillige indberetninger fra vores medlemmer og vi er rigtig glade for alle de indberetninger vi får.

Der er også brug for dine tal

Men vi har fortsat brug for flere indberetninger, så Private Skoves Økonomi bliver så troværdig og dækkende som muligt. Så vi har også brug for dine regnskabstal om du har en lille eller stor skov spiller ingen rolle – vi har brug for alle de indberetninger vi kan få.

For langt de fleste er det ikke så svært at deltage. Når regnskabet for skovdriften er lavet kan du sammen med en hugststatistik og en arealopgørelse hurtigt klare indberetningen via den elektroniske indberetning. Sidste frist for indberetning er 1. juli.

Vi arbejder løbende på at forbedre selve layoutet, så den fremstår så bruger- og læsevenlig som mulig. Derfor arbejder vi i øjeblikket på at gøre selve indberetningsdelen nemmere, i et forsøg på at fastholde de trofaste medlemmer der indberetter og samtidigt for at sikre nye.

Som skovejer har du også gavn af at indberette

Men det er ikke kun Skovforeningen som har gavn af Private Skoves Økonomi. Som deltager modtager du et eksemplar af oversigten, samt en specialudgave af oversigten, hvor du kan se regnskabstal fra alle de deltagende skove - i anonymiseret form. Her kan du let sammenligne dine egne tal med andres - både regionalt og nationalt.

Deltag i statistikken

Alle private skove kan bidrage. Det sker ved at udfylde det skema som findes på regnskab.skovforeningen.dk.

Har du ikke deltaget før, men har lyst til at bidrage til arbejdet kan du kontakte Martin Noyé Kongsvad i Skovforeningen på tlf: 33 78 52 06 eller på mail mnk@skovforeningen.dk. Han vil sørge for at du bliver registreret og hjælpe dig i gang med indberetningen.

Har du tidligere indberettet til Private Skoves Økonomi skulle du gerne have modtaget et brev med brugernavn og adgangskode. Er det ikke tilfældet så kontakt os og vi vil hjælpe dig med den nødvendige information.