Skovens Dag 2017: Meld dig til og se årets plakat

De første tilmeldinger til Skovens Dag er nu på kortet og årets plakat er i trykken.

Sidste år tog godt 25.000 danskere turen ud under trækronerne for at deltage i de mange arrangementer, der var planlagt på Skovens Dag.

Den 7. maj gentages succesen, og mange arrangører har allerede nu udtrykt interesse for at være en del af Skovens Dag 2017. Nu er der også blevet åbnet for officielle tilmeldinger, og de første arrangementer er allerede nu på Skovens Dag kortet.

Alt der kræves er lidt praktisk information om tid og sted og en kort beskrivelse af det arrangement, man har planer om at deltage med; hvad dagen skal gå med, hvad gæster skal være opmærksomme og forberedte på osv. Et eksempel på en beskrivelse kan findes længere nede.

Et foto, for eksempel fra et tidligere Skovens Dag arrangement, kan også være med til at vække appetitten for mulige deltagere.

Tema og plakat

Temaet for Skovens dag er i år ’Skovens Energier’, og årets flotte plakat er nu i trykken.

Skovens Dag plakaten 2017.

Det er et tema, der dækker over mange ting, og som giver rig mulighed for at vise deltagere, hvorfor skoven er så vigtig at værne om.

Udover at træ fra landets skove varmer rigtig mange hjem op, er ture i skoven for mange også en flugt fra hverdagens stress og jag, der kan være med til at genoplade de mentale batterier.

Ideer og gode råd til forberedelse, markedsføring og afvikling af arrangementer kan findes i Håndbog for arrangører på Skovens Dag 2017. I løbet af foråret modtager arrangører desuden vejledninger og materialer til brug før og på dagen.

Nedenfor følger til sidst lidt inspiration til, hvordan man kan beskrive sit arrangement til potentielle gæster på Skovens Dags hjemmeside.

Eksempel på arrangement beskrivelse

Velkommen til Skovens Dag i xx-skov. I år rettes fokus mod de mange energier, der findes i skoven, og som hver eneste dag kommer til gavn for danskerne.

Træ fra landets skove varmer rigtig mange hjem op, og en tur ud under trækronerne kan også være en flugt fra hverdagens stress og jag, der kan være med til at genoplade de mentale batterier.

Så kom og find din indre ro på Skovens Dag, hvor du blandt andet kan møde [arrangør, guide eller andet] og få et indblik i, hvad der skal ske i xx-skov i de kommende år. Vi slentrer en tur gennem skoven og ser på, hvilke træer der skal fældes – og hvorfor. Hvad vil det betyde for skovens dyr og for dem, der bruger skoven?

Vi hører et brag og ser en stor gran blive fældet, savet op og flækket til brænde. Og du får gode råd om indkøb, tørring og fyring med brænde.

De energiske får lov at flække deres brænde selv – det er både sjovt og rigtig sundt. Vi demonstrerer også sikkerhedsudstyr og viser, hvordan man bruger en motorsav.

Til sidst på dagen bliver der tændt op på bålpladsen, og vi byder på snobrød og drikkevarer.

For mere info, kan du følge Skovens Dag på Facebook og tjekke Skovens Dags Instagram-profil på @skovensdag.

For flere spørgsmål, kontakt da [kontaktperson]

Telefon xxxx xxxx, Mail xxx@xxxxx.xx

Bag Skovens Dag

Skovens Dag arrangeres af Dansk Skovforening og afholdes i private, kommunale og stats skove.

Skovens Dag støttes økonomisk af Nordea-fonden.