22.000 deltog i Skovens Dag 2011

Strålende solskin og 50 arrangementer lokkede 22.000 gæster i skoven på Skovens Dag.

I strålende solskin deltog omkring 22.000 mennesker på Skovens Dag søndag den 8. maj. Der var aktiviteter i 50 skove over hele landet – både private skove, kommunale skove og statsskove.

Temaet var “Skoven i øjenhøjde”, og mange steder blev FNs internationale skovår i 2011 markeret.

Et stort antal frivillige fra idrætsforeninger, grønne organisationer, spejdere, jagtforeninger, sundhedsforeninger og andre interesseorganisationer bidrog med aktiviteter og boder ude i skovene.

Skovens Dag arrangeres af Naturstyrelsen og Dansk Skovforening – og ikke mindst af alle skovene der holder åbent hus.

Skoven 6/2011 som udkommer cirka 20. juni bringer en længere reportage fra de mange arrangementer.

Skovens Dag 8 maj - Kaerhave Skov

Skovens Dag i Kaerhave Skov.