Dansk Skovforening søger initiativrig politisk konsulent

Vil du være med til at sikre rammerne for dansk skovbrug og skovbrugets rolle i den grønne omstilling? Har du lyst til at arbejde med politisk interessevaretagelse og rådgivning af skov- og naturejere? Så har vi stillingen til dig.

Til en ledig stilling i Erhvervspolitiske afdeling i Dansk Skovforening søger vi en medarbejder med lyst til at arbejde inden for følgende områder:

• Politisk interessevaretagelse inden for skov- og naturområdet
  • Rådgivning af skov- og naturejere om jura knyttet til skov og natur.

Vi tilbyder

• Mulighed for at blive en del af et lille og tæt samarbejdende sekretariat på i alt 9 medarbejdere, hvoraf de 5 er tilknyttet Erhvervspolitisk afdeling.
  • Arbejdsopgaverne vil omfatte udarbejdelse af høringssvar, udformning af politikoplæg i samarbejde med kollegerne, samt udarbejdelse af beslutningsforslag til vores bestyrelse.
  • Du vil komme til at repræsentere Dansk Skovforening i relevante udvalg, udføre lobbyarbejde overfor politikere, ministerier, styrelser etc. og kommunikere med vores medlemmer.
  • Samtidig vil du indgå i vores team som rådgiver vores medlemmer om jura knyttet til skov og natur
  • En arbejdsplads med en uformel omgangstone og god stemning.
  • Et netværk til ejere og ansatte i dansk skovbrug samt en bred kontaktflade til myndigheder og organisationer med beskæftigelse inden for skov-, natur- og miljøområdet.

Erhvervspolitisk Afdeling er et lille team på 5 personer, som i fællesskab skal løse de mange alsidige opgaver. Vi vægter derfor det kollegiale samvær højt. Vi vil lægge vægt på gode samarbejdsevner og at du trives i et dynamisk og travlt miljø.

Vi forestiller os, at du

• Har politisk tæft og evner til hurtigt at sætte dig ind i komplicerede problemstillinger.
  • Har en videregående uddannelse inden for jordbrugs- eller natur- og miljøområdet eller lignende, samt god juridisk forståelse.
  • Er udadvendt, fleksibel og omstillingsparat og trives i et til tider hektisk miljø
  • Er handlekraftig og løsningsorienteret.
  • Har minimum 2-3 års praktisk erfaring med politiske interessevaretagelse
  • Er en stærk formidler på både dansk og engelsk.

Ansøgning

Ansøgning – som vil blive behandlet fortroligt – sendes senest den 10. november 2021 pr. e-mail til afdelingsleder Tanja Blindbæk Olsen, to@skovforeningen.dk, som også kan kontaktes for uddybende spørgsmål på telefon 25 37 19 77.

Samtaler vil blive afholdt medio november og forventet starttidspunkt 1. januar 2022.

Arbejdspladsen er beliggende på Frederiksberg.

Om Dansk Skovforening

Dansk Skovforening er en central interessevaretager for skovejerne i Danmark med dyb involvering i spørgsmål om blandt andet klima, bæredygtig drift og biodiversitet. Vi er et fællesskab for skovejerne i deres arbejde med skov og natur, ligesom vi yder teknisk og juridisk rådgivning til medlemmerne.

Læs mere om Dansk Skovforening.