Dansk Skovforening søger politisk konsulent

Skovforeningen søger politisk konsulent til Erhvervspolitisk afdeling. Ansøgningsfrist 11. august.

Har du lyst til at arbejde med politisk interessevaretagelse og juridisk/økonomisk rådgivning af skov- og naturejere i Danmarks brancheorganisation for skov- og naturejere? Er du skarp til at kommunikere og god til at skabe overblik? Så har vi måske stillingen til dig!

Til en ledig stilling i Skovforeningens Erhvervspolitiske afdeling søger vi en alsidig medarbejder med lyst til at arbejde inden for følgende områder:

Politisk interessevaretagelse inden for skov- og naturområdet, generel skov- og landboretlig rådgivning og beregning af erstatning, udarbejdelse af baggrundsmateriale og særlige analyser, kommunikation af vores resultater og anden information af vigtighed for vores medlemmer på hjemmeside og sociale medier.

Vi forestiller os, at du:

• Er uddannet forstkandidat, jordbrugsøkonom, skov- og landskabsingeniør eller lignende og har mindst 2-3 års praktisk erfaring med politiske interessevaretagelse, rådgivning eller analysearbejde.
  • Er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt.
  • Har gode analyse- og samarbejdsevner.
  • Er handlekraftig og løsningsorienteret.
  • Mestrer engelsk i skrift og tale.
  • Er udadvendt, fleksibel og kvalitetsbevidst og i stand til at have mange bolde i luften ad gangen.
  • Trives med at arbejde selvstændigt i en travl hverdag.

Vi tilbyder:

• Et alsidigt job med gode muligheder for selv at præge din hverdag.
  • En arbejdsplads med en uformel omgangstone og god stemning.
  • Mulighed for at tilegne dig erfaring med en række skov- og naturpolitiske problemstillinger.
  • Et netværk til ejere og ansatte i hele det danske skovbrug samt en bred kontaktflade til myndigheder og organisationer med beskæftigelse inden for skov-, natur- og miljøområdet.

Arbejdspladsen er beliggende på Frederiksberg.

Ansøgning – som vil blive behandlet fortroligt – sendes inden d. 11. august på mail til Tanja Blindbæk Olsen, to@skovforeningen.dk.

Har du spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder for Erhvervspolitisk afdeling, Tanja Blindbæk Olsen på telefon 25 37 19 77.

Om Dansk Skovforening

Dansk Skovforening er skovbrugets brancheorganisation. Vi er den eneste organisation i Danmark der arbejder politisk for skov- og naturejernes interesser.

Foreningen arbejder for at fremme danske skov- og naturejeres erhvervsmæssige og faglige interesser og ejernes mulighed for at bevare og udvikle naturværdier.

Læs mere om Dansk Skovforening.