Den største Skovens Dag hidtil

Søndag 1. maj blev med 78 arrangementer den største Skovens Dag siden den første i 1994. Nyskabelsen "Den Store Danske Skovquiz" er åben for besvarelser indtil mandag den 9. maj kl 12.00.

Skovens Dag søndag 1. maj blev med 78 arrangementer den største siden den første Skovens Dag i 1994. Vejret var tilmed fantastisk.

Stor tak til alle arrangørerne for deres indsats for at få folk ud til en dejlig dag og til at opleve hvad der foregår i skoven. Tilbagemeldinger fra arrangørerne løber ind i disse dage, og vi vil senere i maj kunne vurdere hvor mange gæster der i alt var med ude i skovene. Og Skoven 6-7/2016 bringer reportager fra dagen.

Skovens Dag fik også masser af medieomtale. Mange lokale medier skrev og talte om de lokale arrangementer, og på selve dagen sendte DR reportager fra Skovens Dag i både middagsradioavisen og i Tv-avisen 18.30.

Skovens Dag er støtte af Nordea-fonden. Også mange tak til den.

Skovens Dag 2017 afholdes søndag 7. maj med temaet Skovens Energier.

Skovquiz

En nyskabelse med Skovens Dag 2016 var Den Store Danske Skovquiz.

Den er åben for besvarelser indtil mandag den 9. maj kl 12.00. Test din viden om Danmarks skove og vær heldig at vinde en god rygsæk til din næste skovtur. God fornøjelse.