Det er træpolitik, klimaet har brug for

I anledning af Klimakommisionens rapport peger mange parter i dag på at Danmark har brug for en træpolitik. Øget brug af træ til både energi og varige produkter gavner både klimaet, miljøet og økonomien.

Regeringens Skovpolitiske Udvalg: Skov og træ kan løse klimaproblemer

Skovene skal spille en væsentlig rolle i de næste ugers debat om Klimakommisionens rapport, siger et enigt Skovpolitisk Udvalg. Udvalget ernedsat af miljøminister Karen Ellemann og er meget bredt sammensat med repræsentanter fra blandt andet skovbruget, træindustrien, miljøorganisationer, forskning og myndigheder. Læs Skovpolitisk Udvalg: Skove og træ kan løse klimaproblemer.

Skovbruget: Der er klimagevinst og stor energireserve i danske skove

Danmark kan tredoble produktionen af vedvarende energi i form af træflis. Til gavn for klima, miljø, forsyningssikkerhed og op mod 1000 nye grønne arbejdspladser. Pressemeddelelse fra HedeDanmark, Skovdyrkerforeningerne, Skovforeningen og BAT-kartellet. Læs Klimagevinst og stor energireserve i danske skove.

Fakta om produktion af energi fra dansk træ

Træ udgør en tredjedel af den samlede vedvarende energi i Danmark. Det er dobbelt så meget som vindmøller. Og der er endnu større potentiale i træ. Læs Fakta om produktion af energi fra dansk træ.