Dette kan du selv gøre for en lavere skat

Skovforeningen vurderer at beskatningen af skovbruget er ude af proportioner med erhvervets driftsøkonomiske muligheder. Aktuelt arbejder vi for at skovene ikke påvirkes negativt af den kommende skattereform. Du kan bidrage til arbejdet. Se hvordan.

Det er afgørende for vores politiske argumentation imod indkomstuafhængig skat på skovene (jordskat og arveskat) og dens skadelige virkninger at vi kan fremvise pålidelige driftsregnskaber som dokumenterer skovbrugets økonomi.

Vores eneste pålidelige grundlag er den årlige regnskabsoversigt for privatskovbruget.

Her har vi brug for din hjælp

Regnskabsoversigten er baseret på regnskabstal som medlemmerne indberetter til Skovforeningen. Vi har brug for tal fra flere skovejendomme for at vores regnskabsoversigten fortsat er statistisk repræsentativ.

Derfor tilbyder vi nu starthjælp til skove der ikke har indberettet tidligere.

Vi tager gerne ud og besøger dig og hjælper med de konkrete problemer som du eller dine medarbejdere kan have med fx at finde de rigtige tal til indberetningen.

Kontakt Tanja Blindbæk Olsen (to@skovforeningen.dk eller telefon 2537 1977) hvis du ønsker vor starthjælp.

Det får du selv ud af at indberette

Når du bidrager til regnskabsoversigten, får du adgang til specialudgaven hvor du kan se regnskabstal for alle de deltagende skove i anonymiseret form.

Derved kan du analysere din skovdrift ved at sammenligne dine regnskabstal med andre skoves.

Samtidig giver arbejdet med indberetningen mulighed at kontrollere dine tal inden du indberetter fx SKAT.