Indberet dine regnskabstal til: Private Skoves Økonomi 2017

Der er nu åbnet for indberetninger til vores regnskabsstatistik for privatskovbruget - Private Skoves Økonomi.

Der er nu åbnet for indberetninger til Private Skoves Økonomi 2017. Regnskabsstatistikken for det danske privatskovbrug udarbejdes af Dansk Skovforening. Private Skoves Økonomi 2017 bliver nummer 72 i rækken.

Der er ingen andre, der samler og udgiver regnskabstal for skovbruget. Private Skoves Økonomi er derfor vores vigtigste og stærkeste politiske redskab. Uden den ville det ikke være muligt at dokumentere skovbrugets økonomiske situation – både den historiske og den aktuelle.

Private Skoves Økonomi udarbejdes på baggrund af frivillige indberetninger fra vores medlemmer, og vi er rigtig glade for alle de indberetninger vi får. Alle indberetninger behandles fortroligt, og det er kun de aggregerede tal der offentliggøres.

Der er også brug for dine tal

Vi har fortsat brug for flere indberetninger, så Private Skoves Økonomi bliver så troværdig og dækkende som muligt. Så vi har også brug for dine regnskabstal. Det spiller ingen rolle, om du har en lille eller stor skov– vi har brug for alle de indberetninger vi kan få.

For langt de fleste er det ikke så svært at deltage. Når regnskabet for skovdriften er lavet kan du sammen med en hugststatistik og en arealopgørelse hurtigt klare indberetningen via den elektroniske indberetningsside. Sidste frist for indberetning er 1. juli 2018.

Vi arbejder løbende på at forbedre selve layoutet, så den fremstår så bruger- og læsevenlig som mulig. I år vil der inden for den kommende uge blive tilføjet en mulighed for at medlemmerne kan hente sidste års indberetning i en excel-fil, og når det aktuelle års indberetning er overstået kan denne også hentes.

Som skovejer har du også gavn af at indberette

Det er ikke kun Dansk Skovforening der har gavn af Private Skoves Økonomi. Som deltager modtager du et eksemplar af oversigten, samt en specialudgave af oversigten, hvor du kan se regnskabstal fra alle de deltagende skove – i anonymiseret form. Her kan du let sammenligne dine egne tal med andres – både regionalt og nationalt.

Deltag i statistikken

Alle private skove kan bidrage. Det sker ved at logge ind på http://psoregnskab.azurewebsites.net/ hvor et skema skal udfyldes. Der findes vejledning til de enkelte felter, og data gemmes løbende, mens der foregår en datakontrol gennem hele inddateringen.

Har du ikke deltaget før, men har lyst til at bidrage til Private Skoves Økonomi, kan du kontakte Lasse Zöga Diederichsen på mail: lzd@skovforeningen.dk. Han vil hjælpe dig med at blive registreret og hjælpe dig i gang med indberetningen.

Har du tidligere indberettet til Private Skoves Økonomi, skulle du gerne have modtaget en mail med brugernavn og adgangskode. Er det ikke tilfældet så kontakt os, og vi vil hjælpe dig med den nødvendige information.