Kronvildttælling på Vest- og Sydsjælland

Lørdag den 24. februar 2007 bliver der talt kronvildt i kerneområderne i Vest og Sydsjælland. Tællingen sker fra luften, oplyser Kronvildt Region Syd Sjælland.

Lørdag den 24. februar 2007 bliver der talt kronvildt i kerneområderne i Vest- og Sydsjælland. Formålet er skaffe viden om kronvildtet så vi med fælles hjælp og lokal forankring, samt samarbejde land og skovbrug imellem, kan forvalte kronvildtet på bedst muligt.

Tællingen vil ske fra luften ved overflyvning af kerneområderne med fly eller helikopter. Flere detaljer om hvordan tællingen kommer til at foregå, kommer fra Kronvildt Region Syd Sjælland i næste uge.

Vi håber at lodsejerne vil se velvilligt på initiativet.

Lodsejerne må meget gerne selv bidrage til at vi får et bedre overblik over bestanden. Det gælder både de glæder og de problemer kronvildtet giver. Den 24. februar kan der fra kl 7.00-12.00 ringes på 5855 5555. Sig at det drejer sig om kronvildt, og du vil blive stillet om til en person der tager mod oplysningerne.

Yderligere oplysninger om tællingen

Asker Landsberg, formand for  Kronvildt Region Syd Sjælland, telefon 2040 2604.