Medlemstilbud til yngre skovejere – bliv klogere på din skov sammen med andre

Dansk Skovforening indbyder skovejere under 40 år til workshop den 30. september til 1. oktober 2021. Formålet med kurset er at få en grundlæggende indføring i alle de muligheder der er i skoven samt at møde ligesindede at diskutere strategi med.

Har du, eller skal du, overtage ansvaret for skov, og har du lyst til at møde ligesindede, blive klogere på mulighederne og få ny inspiration? Er du under 40 år gammel og medlem af Dansk Skovforening? Så har du nu muligheden, når vi inviterer til workshop den 30. september til 1. oktober 2021.

Temaer for workshoppen

Skovens ABC og fagsprog. Grundlæggende om opbygning af en skov og måder at drive den på. Herunder et værktøj til at lave en vurdering af din skov, der kan hjælpe med at finde den rette strategi. Dette og andre aktuelle skovdyrkningsmæssige emner vil Leif Lauridsen fra HedeDanmark guide dig igennem.

Biodiversitet i skoven fylder i debatten og vi får besøg af konsulent og forstkandidat Peter Friis Møller, der vil give en nærmere baggrund og fortælle om muligheder.

Med klimadebatten følger snakken om CO2 fangst hvor netop skovene er en vigtig kilde. Allan Bechsgaard kommer og fortæller om nogle af de erfaringer og overvejelser Hedeselskabet har været igennem.

Der bliver tid til at tage ud i skoven, og diskutere forskellige muligheder og løsninger på åstedet.

Den personlige historie ”Når man ikke bare forlænger med brædder”. Skildring fra andre, der har været i samme situation.

Gruppearbejde om, hvad du vil opnå med din skov, og hvilke strategier der passer lige præcis dig.

Deltagerne vil modtage et detaljeret program.

Dato, pris og tilmelding

Arrangementet foregår på Broholm Slot på Fyn fra torsdag den 30. september til fredag den 1. oktober 2021.

Tilmeldingsfristen er den 23. september.

Prisen for to inspirerende dage med ligesindede ejere, oplagte undervisere, overnatning på enkeltværelse og god forplejning med festmiddag om torsdagen er 3.995 kr. ex. moms.

Der er et begrænset antal pladser for at give plads til en tæt dialog.

Tilmelding og yderligere spørgsmål sker til:

Ditte Galsgård
Email: dg@skovforeningen.dk