Medlemstilbud: Workshop – Skab værdi for din skov med FNs Verdensmål

FN’s verdensmål udstikker en ramme for en ambitiøs global udviklingsdagsorden. Du kan også arbejde med verdensmålene i din skov og er inviteret til en eksklusiv workshop, hvor du bliver inspireret til hvordan verdensmålene kan skabe merværdi for din ejendom.

Skoven, naturen, skovbruget og skovens produkter kan bidrage med meget til FN’s verdensmål.

Dansk Skovforening indbyder til en workshop i Vejle den 3. maj og en tilsvarende i Taastrup den 10. maj, hvor du kan blive klogere på hvad verdensmålene er, og hvordan du kan anvende dem og skabe merværdi i dit skovbrug.

Verdensmålene kan virke fjerne fra en dansk skov, men de kan skabe ny værdi, innovation og et positivt bidrag til en bæredygtig udvikling. Det er en mulighed for at hæve blikket fra den daglige drift og se din skov og de valg du har truffet i et nyt perspektiv.

Verdensmålene giver en god platform til formidling af skovens værdier – både de naturmæssige og de økonomiske – til kunder og brugere. Du kan læse mere om verdensmål og skov her på hjemmesiden.

Program for dagen

De to workshops bliver afholdt i samarbejde med Teknologisk Institut. Det foreløbige program er:

Efter velkomsten giver Teknologisk Institut en introduktion til verdensmålene og et indblik i deres arbejde med verdensmål i små og mellemstore danske virksomheder.

Så er det tid til at transformere viden til egen handlingsplan for videre arbejde med verdensmål. Det sker med en faciliteret workshop, hvor der arbejdes i grupper med et, for jer, relevant verdensmål. I vil her få værktøjer til at arbejde videre med verdensmål i jeres egen skov efterfølgende.

Desuden vil der være en præsentation af to konkrete cases med eksempler på nye services / tiltag der kan styrke forretningsudviklingen af skove i Danmark. De to cases omhandler nye forretningsområder og innovation i relation til træ.

Der serveres undervejs morgenkaffe med brød, en corona-venlig frokost i egen emballage og eftermiddagskaffe med kage.

Et detaljeret program udsendes til de tilmeldte deltagere efter tilmeldingsfristen.

Teknologisk Institut har flere projekter i gang, hvor det er muligt at blive deltager. Det vil de fortælle mere om ved workshoppen.

Tid, sted, pris og tilmelding

De to workshops med samme indhold afholdes:

• 10. maj 2021 – workshop i Taastrup.  Tilmeldingsfrist den 29. april.
  • 27. maj 2021 – workshop i Vejle (NB. ny dato). Tilmeldingsfrist er den 24. maj.

Begge workshops har start kl. 09:00 og slut ca. kl. 15:00.

Vejle
Green Tech Centeret
Dandy Business Park
Lysholt Alle’ 6
7100 Vejle

Taastrup
Teknologisk Institut
Gregersensvej 1
2630 Høje Tåstrup
Bygning 1 – Receptionen

Arrangementet er et eksklusivt tilbud kun for medlemmer af Dansk Skovforening, og det koster kun 495 kr. at deltage.

Du tilmelder dig ved at skrive en mail til Ditte Galsgård: dg@skovforeningen.dk. Du skal i mailen notere hvor du ønsker at deltage, navn, medlemsnummer og telefonnummer. Meld gerne ind før, så vi har en ide om tilslutningen. Det er muligt at framelde arrangementet frem til den 29. april, hvorefter tilmeldingen er bindende.

Der bliver taget de nødvendige forholdsregler i forhold til de gældende Coronarestriktioner. Der kan forekomme aflysning, hvis det ikke er muligt at forsamles.

Bemærk: Workshoppen i Vejle har fået ny dato, det kan du læse mere om i vores nyhed “Dato for verdensmål workshop i Vejle flyttes til den 27. maj“.