Minimer plastik i naturen – brug bionedbrydelige haglpatroner

Vi ønsker alle at begrænse plastik i naturen, og ved at bruge bionedbrydelige haglskåle undgår vi patronhylstre i skoven. Du kan nu som medlem af Dansk Skovforening opnå rabat på køb af patroner med bionedbrydelige haglskåle til jagt. Priserne starter ved 2,75 kr. inkl. moms.

Dansk Skovforening anbefaler, at alle fremover bruger bionedbrydelige haglpatroner for at mindske forureningen i skovene. Dansk Skovforening har derfor indgået en rabataftale med Land&Fritids landsdækkende butikker, så du nu som medlem kan købe patroner med bionedbrydelige haglskåle til en fordelagtig pris.

100% bionedbrydelige haglskåle

Plastik problematikken raser over hele Europa og ikke mindst i Danmark. Greenshot haglskålen er ifølge Land&Fritid den eneste rigtig bionedbrydelige haglskål på markedet. Haglskålen nedbrydes på 24 timer i vand. Der findes mange mindre forurenende men ikke 100% bionedbrydelige, masonit, papir etc. Land&Fritid kan levere patroner i alle gængse haglstørrelser i kaliber 12/70, i 28 og 32 gram. Derudover har de en nyhed i 12/28/4 som også er med paphylstre.

Rent praktisk

Ønsker du at gøre brug af rabataftalen skal du henvende dig i den lokale Land&Fritid og oplyse dit medlemsnummer fra Dansk Skovforening. Du finder nemmest dit medlemsnummer på opkrævningen fra Dansk Skovforening.

Har du spørgsmål til rabatordningen kan du kontakte Lasse Wagener på lwa@dlg.dk eller mobil 33683073.

Hent og se en Green Shot patrons nedbrydelsesproces: