NSF søger skovpolitisk ekspert til Bruxelles

De Nordiske Skovejerorganisationer søger en medarbejder til at følge og påvirke den skovpolitiske udvikling i Europa. Ansøgningsfrist 19. februar.

De Nordiske Skovejerorganisationers Forbund, NSF, er en sammenslutning af nationale skovejerorganisationer i Norden. Danmark repræsenteres af Dansk Skovforening.

NSF søger nu en skovpolitisk ekspert til Bruxelles til fast ansættelse på fuld tid. NSFs kontor ligger i European Forestry House i Bruxelles’ EU-kvarter.

Eksperten repræsenterer de nordiske skovejerorganisationer i Bruxelles og kommer til at samarbejde tæt med den europæiske skovejerorganisation CEPF med 50 % af tiden til CEPF og 50 % til NSF.

Arbejdsopgaverne er:
  • at følge og påvirke den skovpolitiske udvikling i Europa
  • at fungere som skovpolitisk ekspert og repræsentere de nordiske landes skovejerorganisationer i forskellige fora
  • at påvirke holdningerne til nordisk skovbrug
  • at informere interessenterne i Norden og det øvrige Europa om den skovpolitiske udvikling i Europa.
Vi ønsker en person med en passende akademisk eksamen og stor interesse for international skov- og miljøpolitik.

Flydende engelsk og kundskaber i svensk er et krav, mens andre sprog (specielt finsk) er ønskværdige. Ansøgningsfrist 19. februar 2016.

Spørgsmål om stillingen er velkomne til direktør Jan Søndergaard, Dansk Skovforening, 4020 0597, js@skovforeningen.dk.