Ny gratis skolebog om papir, træer og tryk

Bogen er udgivet i et samarbejde mellem Skoven i Skolen og Grafisk Arbejdsgiverforening / Den Grafiske Branche.

Bogen: Historien om papir, træer og tryk
Ottos morfar er skovfoged. Han bor i et rødt hus ude i skoven. Nogle af hans træer skal fældes og laves til papir. Otto og morfar tager på en rejse ind i historien om papir, træer og tryk:

• Hvordan laver man hvidt papir ud af 15 meter høje træer med bark og grene?
  • Hvordan fandt mennesker på at lave papir?
  • Hvad har papir med fotosyntese at gøre?
  • Hvordan trykker man på papir?
  • Og hvordan kan man lave sit eget genbrugspapir?

Det er nogle af de spørgsmål den nye gratis skolebog “Historien om papir, træer og tryk” tager fat i. Børnene er selv med til at svare på spørgsmålene gennem faglig læsning, undersøgelser og eksperimenter i natur/teknik.

Bogen bliver suppleret af en række natur/teknik-materialer om papir på Skoven i Skolens hjemmeside. Den giver ideer til erfaringsbaseret undervisning ude og inde – og til hvordan børnene kan lære om papir med hænderne dybt begravet i det hvide, flade naturmateriale.

Læs bogen

Læs ”Historien om papir, træer og tryk”:

Bestil bogen og mere information

Bogen er gratis og kan bestilles på e-mail ga@ga.dk eller info@skoven-i-skolen.dk. Forsendelse koster 100 kr uanset antal.