Ny mærkningsordning for udsat fuglevildt

Bæredygtig Jagt introducerer en mærkningsordning for udsat fuglevildt. Ordningen dokumenterer at udsætning af fuglevildt og efterfølgende jagtudøvelse på den enkelte ejendom sker etisk og fagligt forsvarligt og overholder loven.

Bæredygtig Jagt introducerer nu en mærkningsordning for udsat fuglevildt. Det er den første ordning af sin art i Danmark.

Mærkningsordningen ejes af Bæredygtig Jagt der er et samarbejde mellem Dansk Skovforening, Sektionen for Større Jordbrug, Danmarks Jægerforbund og Foreningen af Danske Herregårdsjægere.

Disse parter ønsker at jagten på udsat fuglevildt bliver langsigtet bæredygtig. Og generelt vil parterne skabe forståelse for jagt og for jagtens gavn for naturen, herunder biodiversiteten. Bæredygtig Jagt markedsfører også vildtkød fra jord til bord som sund og delikat mad fra naturen.

Mærkningsordningen administreres af Jægerforbundet hvor man kan få yderligere oplysninger og opdaterede dokumenter.