Præsentation af NST Søhøjlandet

Skovforeningens ekskursion d. 27. maj går til NST Søhøjlandet ved Silkeborg.

Dansk Skovforenings ekskursion tirsdag d. 27. maj går til Naturstyrelsen Søhøjlandet ved Silkeborg. Temaet er vedproduktion af nåletræer med mulighed for at se landets højeste træer.

Læs her et uddrag af ekskursionsføreren hvor enheden præsenteres – areal, jordbund, klima, træarter, historie, enhedens opgaver samt en kort omtale af de 6 ekskursionspunkter. Det er nyttig baggrundsviden inden turen rundt i skoven.

Den fuldstændige ekskursionsfører udleveres i trykt form ved ekskursionens start.

Det er stadig muligt at tilmelde sig – fristen er søndag d. 18. maj. Alle er velkomne.

Mødestedet for ekskursionen er lige syd for Silkeborg ved Almind Sø. Se kortskitse som viser vej fra Scandic Hotel (hvor generalforsamlingen afholdes). Hvis man kommer direkte til ekskursionen kan man anvende kortskitsen og læse yderligere vejledning i invitationen.