Skovforeningens vision, mission og værdigrundlag

Skovforeningen har formuleret sin vision, mission og værdigrundlag. Visionen er et Danmark hvor skov- og naturejerne belønnes for at skabe værdier - og derved motiveres til at skabe yderligere værdier i skovene og naturen.

Gennem det seneste år har Skovforeningens bestyrelse og medlemmer diskuteret hvad meningen er med Skovforeningen. Det har ført til formuleringer af Skovforeningens vision, mission og værdigrundlag.

Skovforeningens vision formulerer hvad vi ser som den ideelle fremtid:

• At skov- og naturejerne belønnes for at skabe værdier – og derved motiveres til at skabe yderligere værdier i skovene og naturen.

Det er den mekanisme vi stræber efter, det er den røde tråd i alt vores arbejde. Skovforeningens egen rolle i realiseringen af visionen er formuleret i missionen:

• At fremme skov- og naturejernes viden, handlefrihed, omdømme og muligheder for at skabe værdier i skovene og naturen.

Tak til de mange medlemmer der har deltaget i diskussionerne på vinterens skovkredsmøder om meningen med Skovforeningen.