Studiejob i Dansk Skovforening

Er du skarp til tal, har lyst til at lære mere om dansk privat skovbrug og i gang med et længere studieforløb, er det måske dig Dansk Skovforening søger til et spændende og udfordrende studiejob i Erhvervspolitiske Afdeling.

Du vil få to hovedopgaver:

• Udarbejdelse af en månedlig prisstatistik for handlet råtræ i Danmark, baseret på indberetninger fra foreningens medlemmer.
  • Indsamling af data til og udarbejdelse af den årlige udgivelse: ”Private Skoves Økonomi” – som er en landsdækkende opgørelse og analyse af skovenes driftsøkonomi.

Herudover kan der være mindre ad hoc-opgaver for afdelingen. Det kan for eksempel være særlige analyser og opgaver der har med skovenes økonomi at gøre.

Studiejobbet udgør gennemsnitligt 8-10 timer om ugen, men kan varierer i perioder. Det vil være muligt at afpasse arbejdet med fx eksamensperioder.

Du får som vores studentermedhjælper en enestående mulighed for at stifte bekendtskab med udviklingen på det danske råtræmarked og udviklingen i de danske skoves økonomi. Samtidig får du mulighed for at skabe et bredt netværk i Dansk Skovforening og til mange af landets skovadministratorer.

Vi ønsker en udadvendt, humoristisk og serviceminded studerende med interesse for skov, skovøkonomi og statistik. Da meget af arbejdet handler om databehandling, er det en forudsætning, at du er er stærk til tal og har et godt kendskab til Microsoft Excel samt har lyst til at håndtere databaser. Det er et krav at du taler og skriver dansk flydende.

Vi ønsker muligheden for at du kan stå for indsamling og behandling af data til vores statistik i flere år. Derfor foretrækker vi studerende med mere end 3 års uddannelsestid tilbage.

Ansøgning og kontakt

Ansøgningsfristen er 5. april 2021. Vedlæg gerne dit CV. Ansøgning kan sendes på mail til to@skovforeningen.dk eller pr. post til Dansk Skovforening, Amalievej 20, 1875 Frederiksberg C.

Yderligere spørgsmål kan rettes til: