Vær med på Skovens Dag 2011

Skovens Dag 2011 afholdes søndag den 8. maj. Lav et arrangement, stort eller lille. Det vigtigste er at du viser din skov frem.

FN har erklæret 2011 for internationalt skovår. Det er en chance for skovene og skovbruget til at få større opmærksomhed fra omverdenen – og ikke mindst i Danmark er der hårdt brug for befolkningens og politikernes opmærksomhed om skovenes og skovbrugets muligheder og vilkår.

Temaet for Skovens Dag 2011 er Skoven i øjenhøjde. Hvis du er skovejer, så lav et arrangement der gør det synligt for gæsterne hvad din skov producerer. Det kan være træ, dyreliv, skønhed, stilhed, motion, hvad som helst. Det vigtige er at gæsterne får et førstehåndsindtryk af hvor meget gavn din skov faktisk gør.

Værdien af et Skovens Dag- arrangement

Pressen og lokalsamfundet lægger mærke til Skovens Dag. Et arrangement spreder viden om din skovs vilkår og positive holdninger til måden du driver skoven på. Det kan også bruges til salg af skovens produkter.

Det vigtige er ikke antallet af gæster på det enkelte arrangement. Mange private skove får den bedste dialog og de bedste nye netværk på mindre vandreture. Et arrangement kan gennemføres enkelt, billigt, uhøjtideligt og med stor succes.

Det vigtige er at mange skove over hele landet er med på Skovens Dag. Hvis omverdenen skal vide at skovbruget er kompetent, åbent, producerer og tager vare på naturværdierne, så er det på Skovens Dag at skovbruget kan bevise det.

Find gode råd og ideer på www.danskskovforening.dk, hos naturvejleder Eva Skytte, es@skovforeningen.dk, hos kommunikationschef Martin Einfeldt, me@skovforeningen.dk.

Tilmelding

Send en mail inden 1. marts til info@skovforeningen.dk med skovens navn, kontaktperson, postadresse, mailadresse og telefonnumre. Så kommer dit arrangement med i den landsdækkende markedsføring af Skovens Dag.

Skovens Dag 2011